LÖRDAG - hamstertävlingen

Ja, hamstertävlingen då!
Fick inget pris... Ja 1:an var ju jättefin, 2:an också men jag fattade inte varför jag inte kom 3:a ? 
Dagen:
Vi gick upp klockan halv 7 på morgonen för det började 9, min Pappa hämtade oss typ halv? :) Tamina fick sitta i en liten petbox som det heter, hon fick typ damp, eller aa hon fick panik elr nått. Tyckte synd om henne så hon fick gå in i den i sista minuten haha ;) Sen åkte vi dit, det var ganska lätt att hitta tyckte min pappa. Vi kom dit kvart i och så anmälade vi oss till barnklassen.. Valde barnklass för det var inte så många som skulle anmäla sig där och det var billigast haha ;). Sen gick vi runt och tittade på andra hamstrar dom var jättesöta! Då hade Tamina lugnat ner sig och låg o sov♥ Tamina fyller år den 2:a Augusti, samma dag som min farmor haha. Fick också reda på att hon är (färg) svart ds. Kh. Kh betyder korthårig och ds. vet jag inte vad det betyder. Plus att hon är 9 månader denna månaden :) Sen skulle dom dömma dom andra 'klasserna' typ strandard och pet. Det var många fina där med. Det tog lång tid! Från typ halv 10 till halv 1. Halv 1 var det lunch. Vi gick och åt korv :D Och det huset vi var i hade typ 2 våningar och det var ett Zoo under :) Dom hade gnagare och fåglar! Jag fick damp på papegojorna dom skrek eller vadman vill kalla det, hela tiden! Sedan var det Barnklassen! :D En tjej som skulle vara dommare där frågade om jag ville vara sekreterare och skriva ner det hon sa och det ville jag ju. Namnen på hamstarna var inte så svåra men färgen på dom var svåra att skriva. Sen var vi klara och det var prisutdelning. Och efter det åkte vi hem ;) En lång dag.
Pet: Denna klass är till för djur som har en standardfärg och är registrerade.
Strandard: Denna klass är till för registrerade eller oregistrerade djur.
Här bedöms djuret enbart efter hur trevlig och välskött det är.
Barnklass: Samma regler som petklass. Barn upp till 12 år får deltaga.
Barnklass är inte en obligatorisk klass, utan upp till utställningsansvarig att bestämma om det finns utrymme och domare för klassen

Bilder:
alla bilder är fotade av mig, även fast dom inte är fina får ni inte kopiera!
1. tamina                    2. barnklass rosetter    3. tamina                   4. nån annans hamster
mer bilder kommer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0